lördag 13 september 2014

Rösta på Folkpartiet!

Imorgon är det val till riksdag, landsting och kommuner. Imorgon tycker jag att du ska rösta på Folkpartiet!

Att jag säger så kommer säkerligen inte som någon överraskning för er som vet vem jag är och vad jag alltid har propagerat för. Men imorgon är det för oss alla dags att tänka till hur vi vill ha det i framtiden.

Du ska rösta på Folkpartiet därför att vi vill fortsätta att förbättra skolan. Vi vill bl.a.

  • Förstatliga skolan
  • Satsa på mindre klasser, fler lärare och speciallärare i lågstadiet
  • Införa rätt till obligatorisk läxläsning för de som behöver i skolan

  • Du ska rösta på Folkpartiet därför att vi vill säger nej till rasism och ja till invandring. Vi vill bl.a.
    • Lyfta de mest utsatta bostadsområdena. Skolor med stora utmaningar ska få mer resurser.
    • Bekämpa all form av rasism och diskriminering. I Folkpartiets Sverige finns ingen plats för rasism, antisemitism, islamofobi, antiziganism eller annan främlingsfientlighet.
    • Flytta SFI-utbildningen till den kommunala vuxenutbildningen för att
      att skapa en sammanhållen utbildning i det svenska språket och
      göra det lättare att kombinera studier i svenska med studier i andra ämnen.
    Om du inte tänker rösta på Folkpartiet så hoppas jag att du i så fall, som ett alternativ, röstar på något av de andra Allianspartierna. Då slipper vi det kaos som utbryter om det blir en majoritet för de rödgröna partierna. Vad som händer om socialdemokraterna, miljöpartiet och vänsterpartiet hamnar i majoritet är fullständigt oklart. De har inga gemensamma planer för framtiden.

    Därför vädjar jag till dig att tänka till och välja Folkpartiet i samtliga val. Om du vill så får du gärna kryssa för mitt namn som kandidat i landstingsvalet, (valkrets 3 Norrmalm/Östermalm). Vill du läsa mer kan du göra det på min hemsida.

    Kanske du även vill se mig i ett mer komiskt sammanhang? I så fall så kan du kolla in följande.

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar